Regional Category Manager
Peterborough, Ontario
PostulerÀ PROPOS DE L'ENTREPRISE
Sysco est le chef de file mondial de la distribution des services alimentaires. Comptant plus de 71000 employés et possédant une flotte de plus de 13000 véhicules, Sysco exploite environ 333 installations de distribution dans le monde et dessert plus de 700000 emplacements clients. Nous offrons à nos collègues l’occasion de s’épanouir sur le plan personnel et professionnel, de contribuer au succès d’une entreprise dynamique et de servir les autres d’une manière qui dépasse leurs attentes. Nous sommes à la recherche de personnes talentueuses et travaillantes qui veulent se joindre à notre équipe. Venez poursuivre votre carrière avec nous et laissez-nous vous montrer pourquoi Sysco est au cœur de l’alimentation et du service.
À PROPOS DU RÔLE
Purpose
The Regional Category Manager will play a key role in driving data-driven decision-making and optimizing merchandising strategies across multiple categories. This role will leverage advanced analytical techniques to identify trends, forecast demand, and optimize product assortment, pricing, and promotions to maximize profitability and achieve business objectives. This position owns the market share growth, sales and profitability performance of assigned product categories, vendors, and Stock Keeping Units (SKU’s) through analysis and collaboration with sales and marketing teams.
Responsibilities
Influences sales decisions toward profitable items (Sysco brand, Sourced, etc.)
Provides product intelligence to sales.
Owns the product education and training plan for their categories.
Facilitates in General Sales Meeting’s (GSM’s) to support category growth aligned with corporate and regional direction.
Collaborates with marketing on regional category promotions.
Works with Business Resources team on customer facing opportunities.
Uses market intelligence to create relevant sales quotations.
Decision maker for the local product assortment.
RationalizesSKU’stooptimizewarehouse needs.
Executes corporate strategies to drive PGM Growth.
Supports procurement in aged/overstock/deadstock.
Resolves local vendor discrepancies and conflicts.
Negotiates local program agreements.
Facilitates local item and vendor setups and costing.
Complies withSysco’s Food Safety Policy and procedures to ensure food safety, quality and legality requirements are met.
Is willing to work safely with minimal environmental impact and understands the importance of reporting all hazards, incidents, and environmental spillsimmediatelyto their supervisor.
Understands that they play an integral role in their own safety and that of their colleagues and is willing to speak out when hazards are present.
Perform other duties asassigned.
Qualifications/Skills/JobRequirements
Minimum 1 year of merchandising/category management or marketing experience.
Experience in retail or foodservice sales is an asset.
Post secondary education in related field preferred, equivalent work experience will be considered.
Intermediateproficiencyin Microsoft Office including Excel, Word, PowerPoint, Outlook.
Ability to foster strong relationships with vendors, internal departments to drive sales, resolve issues and create a competitive advantage.
Strong negotiation, organizational, decision making and presentation skills.
High degree of integrity and accountability; handles significant amount of proprietary information and process. Trust is essential.
Ability tomaintainstable performance under pressure or opposition, i.e. conflicts/ambiguity and during negotiations.
Must have solid understanding of products within their category as it pertains to features & benefits, advantages, category trends, and Vendors associated with their category.
Valid driver’s license in good standing with access to a vehicle isrequiredas there may be some ad-hoc travel.
Travel Requirements
25%-50%
NOS VALEURS
- Notre but: Connecter le monde pour partager la nourriture et prendre soin les uns des autres
- Notre mission: Participer au succès de nos clients grâce à des employés, des produits et des solutions au sommet de notre industrie
- Notre identité: Ensemble, nous définissons l’avenir du service alimentaire et des chaînes d’approvisionnement
NOTRE ENGAGEMENT
Sysco s’engage envers l’équité en matière d’emploi.
Des accommodations sont disponibles sur demande pendant le processus de recrutement pour les candidats atteints d’un handicap.
Chez Sysco, nous aspirons à créer une culture mondiale résolument diversifiée, équitable et inclusive – une culture dans laquelle nous favorisons l’appartenance tout en prenant soin les uns des autres et en connectant le monde grâce à l’alimentation et à des partenariats de confiance. Nous sommes meilleurs ensemble.
Voici une partie des nombreux avantages sociaux dont les collègues de Sysco peuvent profiter :
- Avantages sociaux complets et flexibles dont l’assurance maladie et dentaire, comptes de dépenses
les soins de santé et le bien-être - Invalidité courte ou longue durée
- Assurance vie • Assurance volontaire facultative
- Régime de congé parental
- Régime de retraire de la compagnie
- REER collectif & CELI
- Aide aux employés et à leur famille
- Régime d’actionnariat privilégié
- Apprentissage en ligne illimité
- Rabais sur les produits Sysco
- Rabais auprès des fournisseurs
- Groupes de ressources pour des collègues
(*Les avantages sociaux peuvent varier selon l’emplacement ou l’unité de négociation.)
INFORMATIONS COMPLÉMENTAIRES
Cette demande d'emploi a été créée avec l'aide de l'IA. L'IA ne sera pas utilisée pour prendre des décisions d'embauche ou pour savoir qui progresse dans le processus de candidature à un emploi. Si vous avez des questions, veuillez contacter notre équipe Talent et Acquisition.
Cette demande d'emploi concerne un poste vacant existant.
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