Manager, Local Contract & Bid Sales
Acheson, Alberta
PostulerÀ PROPOS DE L'ENTREPRISE
Sysco est le chef de file mondial de la distribution des services alimentaires. Comptant plus de 71000 employés et possédant une flotte de plus de 13000 véhicules, Sysco exploite environ 333 installations de distribution dans le monde et dessert plus de 700000 emplacements clients. Nous offrons à nos collègues l’occasion de s’épanouir sur le plan personnel et professionnel, de contribuer au succès d’une entreprise dynamique et de servir les autres d’une manière qui dépasse leurs attentes. Nous sommes à la recherche de personnes talentueuses et travaillantes qui veulent se joindre à notre équipe. Venez poursuivre votre carrière avec nous et laissez-nous vous montrer pourquoi Sysco est au cœur de l’alimentation et du service.
À PROPOS DU RÔLE
Role Responsibilities:
Lead Key Account Representatives within the region and deliver the agreed upon financial plan and targets
Coaching, training, performance management, and providing feedback to improve associate performance
Oversee account management and service level of contract customers
Negotiate both contract renewals and new potential customer agreements as needed
Escalationpointof contact for customer issues
Execute performance management routines
Understand Customer contracts and enforce compliance mutually
Support and communicate company goals to assure Sales Plan and Profitability
Review and analyze daily and weekly reports such as special-order requests, customer bid files, and sales/gross profit margin data
ActivelyutilizesSysco proprietary CRM tool for planning and forecasting for sales growth andmaintainingupdated customer files
Accountable to the continuous improvement of Sysco’s Net Promoter score
Complies withSysco’s Food Safety Policy and procedures to ensure food safety, quality and legality requirements are met.
Understands that their role is critical in creating a safe organization with minimal environmental impact and the value that brings to the organization.
Is willing to drive Environmental, Health and Safety performance by acting as an example and holding their team accountable tocomplying withEHS programs, policies, and requirements.
Enable,championand embrace an inclusive culture
Perform other duties as assigned
Qualifications/Skills/JobRequirements(About you):
Minimum of five (5) years of Sales experience
Progressive Sales Management experience and leading teams
University or College degree/diploma or equivalent experiencerequired
Intermediateproficiencyin Microsoft Office including Excel, Word, PowerPoint, Outlook
Lead a team of high performing sales associates to deliver against deadlines and produce high-quality results (accuracy, thoroughness in the deliverables they are producing)
Demonstrated ability to coach and mentor peers and associates
Strong financial acumen and ability toproperly planand execute business plans
Demonstrated skillsin the area ofconsultative selling,networkingand negotiations
Business and restaurant operations acumen to manage sophisticated customers
Strong interpersonal skills and ability to work with and influence a variety of key stakeholders
Ability to express information in terms of profit and loss, foodcostand expense ratio
Strong communicationskills;ability to effectively communicate with internal and external teams
Ability to understand and manage compliance to contracts
Excellent organizational and project management skills, including the ability to execute multiple initiatives at the same time
Ability to learn the use of proprietary CRM tools for planning and forecasting sales growth
Solid analytical problem-solving skills, including familiarity with analyzing reports and deriving insights from data
Embraces change and champions corporate initiatives
Valid driver’s license with access to a vehicle may berequired
NOS VALEURS
- Notre but: Connecter le monde pour partager la nourriture et prendre soin les uns des autres
- Notre mission: Participer au succès de nos clients grâce à des employés, des produits et des solutions au sommet de notre industrie
- Notre identité: Ensemble, nous définissons l’avenir du service alimentaire et des chaînes d’approvisionnement
NOTRE ENGAGEMENT
Sysco s’engage envers l’équité en matière d’emploi.
Des accommodations sont disponibles sur demande pendant le processus de recrutement pour les candidats atteints d’un handicap.
Chez Sysco, nous aspirons à créer une culture mondiale résolument diversifiée, équitable et inclusive – une culture dans laquelle nous favorisons l’appartenance tout en prenant soin les uns des autres et en connectant le monde grâce à l’alimentation et à des partenariats de confiance. Nous sommes meilleurs ensemble.
Voici une partie des nombreux avantages sociaux dont les collègues de Sysco peuvent profiter :
- Avantages sociaux complets et flexibles dont l’assurance maladie et dentaire, comptes de dépenses
les soins de santé et le bien-être - Invalidité courte ou longue durée
- Assurance vie • Assurance volontaire facultative
- Régime de congé parental
- Régime de retraire de la compagnie
- REER collectif & CELI
- Aide aux employés et à leur famille
- Régime d’actionnariat privilégié
- Apprentissage en ligne illimité
- Rabais sur les produits Sysco
- Rabais auprès des fournisseurs
- Groupes de ressources pour des collègues
(*Les avantages sociaux peuvent varier selon l’emplacement ou l’unité de négociation.)
INFORMATIONS COMPLÉMENTAIRES
Cette demande d'emploi a été créée avec l'aide de l'IA. L'IA ne sera pas utilisée pour prendre des décisions d'embauche ou pour savoir qui progresse dans le processus de candidature à un emploi. Si vous avez des questions, veuillez contacter notre équipe Talent et Acquisition.
Cette demande d'emploi concerne un poste vacant existant.
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